×

اصول مديريت ادعا

4.8/5 - (27 امتیاز)
4.8/5 - (27 امتیاز)

اصول مدیریت ادعا Claim Management انعكاس  پيچيدگيهاي موجود در روابط انساني را ميتوان در تعبيرهاي مختلف از يك اتفاق نگریستن نمود. حال وقتي رابطهاي در قالب پیمان نامه براي تسهيـم ســود تعريف  ميشود، سوژه  پيچيده تر گشته و مباحث پیوسته با تعيين مرز و حتماً حقوق طرفين در قرارداد و پيرو آن مديريت ادعاهاي مطروحه بسيار ارزشمند و دارای اهميت مي نمايد. مدیریت ادعا (Claims Management)؛ مشمول مديريت كليه فعاليت هايي است كه به جهت هدايت ادعاها (Claims) و يا پدافند و مقــابله در مساوی دعـــاوي مطروحه (Cross Claim) سپریدن مي پذيرد الی درخواستهاي طرفين قرارداد براي تثبيت حقي كه مورد انكار يا دست درازی واقع شده است،  سازماندهي شده و شرايط قراردادي براي جلوگيري از ضرر و زيان  و يا جبران خسارات مالي و زماني محقق گردد.

مدیریت دعاوی claim management

مدیریت دعاوی یا اصول مدیریت ادعا قطعا نگاهي تك بعدي به مسايل صرفاً حقوقي پيمان ،بدون در عقیده اخذ موارد فني و اجرايي آن، مديريت دعاوي مطروحه در پروژه ها را مبتلا خلل نموده و چارچوب ادعاهاي مذكور را متزلزل مي سازد. زيرا مهمترين نكته در سپریدن مذاكرات پیوسته با طرح يا دفاع از ادعا، در نظر گرفتن  سلايق و گونه نگاه طرف روبرو دعوي به سوژه باره ادعاست. بنابراين شیوه طرح مدیریت ادعا و يا پدافند متعلق به حتي در يك موضوع مشترك،  با فردي حقوقي و شخصي كه نگاهي صرفاً فني و اجرايي متفاوت خواهد بود. از اين رو در”دوره هاي آموزشي اصول مدیریت ادعا ” سعي مي شود  با تدقيق در فرآيندهاي چهارگانه مديريت ادعا و بومي سازي آنها، به ارائه نگاهي  عميقتر به مسائل فني و حقوقي پيمان(توأماً) ،تجزيه و تحليــل نمونه هايي از دعاوي پيش آمده درپروژه ها و طریق هاي مديريت آنها، پرداخته شود.

مديريت ادعا شامل چه چیز هایی میشود :

همانطور که میدانید مدیریت ادعا تقسیم بندی داشته و شامل گزینه های زیر خواهد شد :

محدوده و شرايط كار
1- تعريف اقسام عقود
2- منشأ پيدايش قراردادها
3- تعريف جايگاه
4- حقوق تعهدات و
5- تشريح :
5-1- الزامات قراردادي
5-2- مباني الزامات
6- شروط باطل و تاثير
تعريف ادعا و دسته بندي
1- ادعاهاي مربوط به
2- ادعاهاي زماني
3- ادعاهاي كيفي
4- ادعاهاي هزينه اي ( مالي )
تشريح روش هاي مدیریت ادعا دركنار نمونه هايي از شرايط پيش آمده در پروژه ها بر اساس فرايند هاي تعريف شده

مفهوم مدیریت ادعا claim management چیست

درخواستی از طرف یکی از طرفین قرارداد ، در ازای دلایلی صحیح و درست ، به معمولا به انجام دستورات ، اقدامات ، سفارش ها ، از جانب طرف دیگر قرار داد بوجود امده است و از نظر اقتصادی با هم قابل حل و فصل نیستند. ادعا از موضوعات جدانشدنی پروژه های اجرایی است. مدیریت حرفه ای بطور قطعی کیفیت اجرای پروژه را بطور چشمگیری بالا خواد برد.

این بخش ارتباط فشرده با ناحیه دانش تدارک دارد. ( procurement ) در خصوص پیشگیری،  برنامه ریزی و کنترل و پایان دادن و به سرانجام رساندن مرافعه ها قرار دادهای پروژه ، پیشنهاد هایی را ارائه میدهد.

مثلا: فردی به عنوان پیمانکار مدعی است پیشرفت فیزیکی پروژه هماهنگ با برنامه زمان بندی در حال انجام است یا کارفرما مدعی است که پیشرفت فیزیکی پروژه ممکن است انتظار بیشتری را در پیش داشته باشد در این صورت،با توجه به پیمان،از پیمانکار ادعای خسارت میکنند. دستگاه های اجرایی بخش های دولتی تعاونی و خصوصی بسته میشوند سه عاملی هستند

مدیریت دعاوی Claim Management به چه معناست

عبارت اند از (کارفرما مشاور پیمانکار)

در به ثمر رسیدن هر پروژه ای در زمان مقرر و شرایطی که وجود دارد ، امارها نشان میدهند که کلیه قرار دادهای اجرایی در سراسر کشور توسط دستگاه های اجرایی به اجرا در می اید.

موضوع کلیم در سیستم فنی و اجرایی کشور ما جایگاه مشخص و ثابتی ندارد، و شاید عدم شناخت دقیقی از موضوعات مرتبط با این بحث،علاوه بر ضرر و زیان ناشی از اختلافات،باعث بوجود امدن چالش هایی طولانی شده است. طرح ادعا،مستند سازی،پیگیری و اثبات ان موجب بالا امدن موضوع و رعایت اصول بدون ارتقا رتبه به منظور ضایع کردن حق هریک از طرفین است. یکی از خوبی های استفاده از قرار دادهای استاندار بین المللی ، مشخص بودن روند اجرا تا نتیجه دادن، از فرایند اجرایی پروژه است.

مطالب مرتبط : كميسيون ماده ١٠٠ شهرداری

پروژه های مدیریت ادعا – Claim Management

Claim Management – مدیریت ادعا در پروژه های پیمانکاری رشته ابنیه
Claim Management در پروژه های پیمانکاری رشته انتقال و توزیع اب روستایی
Claim Management در پروژه های پیمانکاری رشته شبکه توزیع اب
Claim Management  – مدیریت ادعا در پروژه های پیمانکاری رشته سدسازی
Claim Management در پروژه های پیمانکاری راه اهن و باند فرودگاه
Claim Management در پروژه های پیمانکاری رشته ابخیز داری و منابع طبیعی
Claim Management – مدیریت ادعا در پروژه های پیمانکاری رشته خطوط انتقال اب و نفت و گاز
Claim Management در پروژه های پیمانکاری رشته ابیاری و زهکشی
Claim Management – مدیریت ادعا  در پروژه های ساختمانی

مدیریت دعاوی پروژه project claim management

مدیریت ادعا – برخی از مدیران هم کلا جستار دعاوی را خویش پروژه میدانند. هرچند از نظر برخی مدیران دعاوی یک جستار حقوقی است. هر پیمان عدل میتواند اختلافاتی را بهمراه داشته باشد و حل و فصل کردن انها به دانش و تربیت چیرگی ادعا دربایستن دارد. عدم معرفی اصول اولیه این حوزه،نیاز به جذب مشاوران حقوقی و پیمان نامه برون سازمانی را الزامی میداند.
در به پسین رساندن قراردادها هزینه جانبی افزایش می یابد ، وابستگی پاره شده سازمان به مشاوران بیرونی سازمان را ایجاد میکند. از طرفی دیگر کسب کردن مهارت مدیریت ادعا میتواند با صرف سرمایه گذاری،کاری پسندیده و عاقلانه را انجام دهد.

مدیریت قراردادها بطور شایسته و درست در مقابل تعارضات قراردادی بطور چشمگیری افزایش میدهد.

دلایل بروز دعاوی و اختلاف های قراردادی چیست ؟

قاعده قراردادی مرتبط با تغییرات و اختلاف ها در
قاعده قانونی مرتبط با تغییرات و اختلاف ها

روش حل و فصل اختلاف های قراردادی مدیریت ادعا

فرآیندهای پیشنهادی و تجربه شده برای امنیت دعاوی
ابزار های حداقل سازی اختلاف های قراردادی

ارتباط با وکلا در صفحات

وکالت در تهران

وکالت در اراک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error_outline برترین ها