×

شناسنامه طفل نامشروع – حضانت بچه نامشروع + مشاوره رایگان

4.9/5 - (57 امتیاز)
4.9/5 - (57 امتیاز)

شناسنامه طفل نامشروع،شناسنامه بچه نامشروع،شناسنامه بچه صیغه ای، شناسنامه به نام مادر

گرفتن شناسنامه برای طفل نامشروع

حضانت بچه نا مشروع،شناسنامه طفل نا مشروع

  • معرفی وکیل برای گرفتن شناسنامه طفل نامشروع
  • گرفتن شناسنامه فرزند متولد شده از ازدواج صیغه ای
  • حضانت فرزند متولد شده از رابطه نا مشروع
  • گرفتن شناسنامه بدون حضور پدر به نام مادر
  • مشاوره با وکیل متخصص شناسنامه
  • پرداخت حق الوکاله به صورت اقساطی
  • گرفتن شناسنامه فرزند متولد شده در خارج از کشور 

برای مشاوره رایگان در خصوص گرفتن شناسنامه با ما در تماس بگیرید


شناسنامه طفل

گرفتن شناسنامه برای طفل نامشروع چگونه است؟

 دریافت و درخواست برای اخذ شناسنامه کودک و طفل نامشروع باتوجه پیوست فرزند به پدر، وظایف و مسئولیت والد خواهد بود. هر چند که مجازات رابطه نامشروع در قانون جمهوری اسلامی ایران و کتاب حدود ، باتوجه اینکه باردار شدن زن از رابطه نامشروع مقاوم وقوع رابطه نامشروع کمک کند ، تاثیری درپذیرش مسولیت فرزند و کودک متولد شده در ایران ندارد.

اگر ازدواج پدرو مادر فرزند ثبت نشده باشد ، اعلام تولد کودک باید توسط پدرو مادر صورت گیرد. اگر مراجعه و حضور هر دو والدین و توافق آنها در اعلام ولادت کودک نباشد ، بامراجعه هر کدام والدین ، این کار صورت میگیرد و نام کوچک صادر میشود.

در صورتی که مادر حضور پیدا کند نام خانوادگی مادربه وی اختصاص داده میشود.

اگر پدر باشد نام خانوادگی پدرروی کودک گذاشته خواهد شد.

اگر والدین طفل نامشروع مشخص نباشد شناسنامه با مشخصات فرضی کودک صادر خواهد شد.

مطالب مرتبط: برای مشاوره با وکیل متخصص برای گرفتن شناسنامه اینجا کلیک کنید

گرفتن شناسنامه

وکیل برای حضانت طفل نامشروع در ایران

حضانت طفل نامشروع در ایران : پرداخت نفقه و حضانت طفل نامشروع در ایران، برعهده پدر وی است. چنانچه شغل اخذ شناسنامه طفل نامشروع انجام برسد و هویت پدر طفل مشخص باشد، پرداخت نفقه مطابق قانون برعهده پدرو درفقدان والدبه عهده جد پدری می باشد. حضانت طفل نامشروع در ایران نیز بر بنیاد قانون پشتیبانی خانواده تعیین می شود. تنها حقی که مولود متولد شده از رابطه نامشروع متعلق محروم است، حق وارثت( مقدار ارث فرزندان ) بین فرزند نامشروع و والدین وی می باشد.

تکلیف پرداختن نفقه طفل رابطه نامشروع و حضانت طفل نامشروع در ایران کاملا مشخص است وبه عهده پدراو می باشد ودر صورتی که طفل شناسنامه تهیه شود و هویت او و هویت پدر او کاملا مشخص شده باشد، پرداختن نفقهعهده پدروی است و اما درصورت نبودن پدرپرداخت نفقه عهده جد پدری او است.درضمن حضانت طفل نامشروع در ایران هم نیز طبق قانون حمایت خانواده تعیین خواهد شد و البته تنها مسئله ای که طفل از رابطه نامشروع ازان محروم است موضوع ارث است که یعنی کودک رابطه نامشروع چیزی نمیتواندبه ارث ببرد و یابه ارث بگدارد.

مطالب مرتبط: برای کسب اطلاع از اجرا گذاشتن مهریه و گرفتن طلاق با کمترین هزینه. کلیک کنید

 

طفل نامشروع

وکیل گرفتن شناسنامه بچه نامشروع

حضانت طفل نامشروع و شناسنامه کودک

گاهی شدنی است زانی، باانکار رابطه نامشروع، نفی نسب فرزند نامشروع را مدعی شود.

دراین حالت والده طفل با طرح دعوا دردادگاه نسبت پابرجا کردن نسب کودک نامشروع اقدام نماید.

اگر پدرطفل مشخص باشد، بایدبه پزشکی قانونی و آزمایش DNA حکم به اثبات نسب کودک صادر می شود.

با صدوراین حکم، والدین طفل حسب موردبه مجازات بی گمان زنا محکوم خواهند شد.

و بر بنیاد دستور دادگاه، اداره ثبت احوال نسبت صدور شناسنامه برای کودک نامشروع اقدام خواهد نمود. ..

مدارک طرح دعوای شناسنامه طفل نامشروع

مدارک مورد نیازبرای شناسایی عبارت اند :

-شناسنامه

-کارت ملی

-شاهد

-همچنین مراجعه کردن پزشک قانونی

این مدارک؛ جمله مدارکی است که اثبات و شناسایی این مکافات لازم است و بایدبه همراه داشته باشیددر تهران و سایر استان ها و مراکز استان ها افرادبرای بامراجعه یکی ازدفاتر خدمات الکترونیک قضایی میتوانندبرای درخواست خود ادام کنند ودر شهرستان ها نیز افراد با مراجعه کردن دادگاه عمومی نیز میتوانند درخواست خود را ثبت کنند.همچنین هزینه دادرسی دادخواست اثبات نسب،برابربا هزینه غیر مالی می‌باشد.

سوالات گرفتن شناسنامه بچه نامشروع

مراحل گرفتن شناسنامه برای طفل نامشروع چیست؟ چه هزینه هایی بایددر قبال موضوع کرد؟

اثبات پدرواقعی کودک نامشروع حضانت طفل نامشروع چگونه است؟

درصورت مشخص نبودن پدر طفل گرفتن شناسنامه چه باید کرد؟

مشاوره حقوقی درباره وضعیت حقوقی فرزند نامشروع چه باید کرد وبه کجا باید مراجعه کرد؟

وکیل متخصص و وکیل پایه یک دادگستری چه نقشی و چه خصوصیاتی دارد؟

خدمات وکلای موسسه امین دراین زمینه ودر موضوعات حقوقی خانواده چیست؟

درصورت مشخص شدن پدر کودک نامشروع و حضانت طفل نامشروع  والد مجازات خواهد شد؟

درصورتی که اثبات شد که طفل حاصل رابطه نامشروع بوده است دراین صورت مراحل گرفتن شناسنامه برای طفل نامشروع و حضانت طفل نامشروع در ایران چگونه است؟

سوال : سلام حمید هستم من با یه خانم بدون اینکه عقد رسمی کنیم رابطه نامشروع داشتیم و صاحب بچه نامشروع شدیم زن یا همون مادر  بچه میگه من بچه رو نمیگیرم ولی  من میخوام خودم بچه رو ببگیرم و بزرگ کنم و  براش میخوام شناسنامه بگیرم ایا همچین کاری امکان پذیر هست یا نه ایا برای من مجازات قانونی در نظر گرفته میشه یا نه ؟؟

پاسخ : بله گرفتن شناسنامه وظیفه شما می باشد و اینده کودک به دست شماست.

بر اساس رای وحدت رویه موصوف که از دیوان عالی کشور در مقام حل تعارض بین آرای صادر شده از شعب مختلف صادر شده است، زانی، پدر عرفی طفل حاصل از رابطه نامشروع محسوب شده و موظف به دریافت شناسنامه برای طفل می‌باشد. تنها موضوعی که در تکالیف و حقوق طفل متولد شده از زنا، بر اساس قانون و شرع به رسمیت شناخته نشده است، ارث بردن طفل متولد شده از زنا، از والدین و بالعکس می‌باشد.

رفع مشکل شناسنامه بچه های حاصل از ازدواج موقت یا صیغه ای

در مورد اطفال حاصل از ازدواج موقت زوجه (مادر) مي‌تواند با مراجعه به دادگاه خانواده و اثبات واقعه نكاح كه به تبع آن الحاق فرزند به پدر هم ثابت خواهد شد پدر را به گرفتن شناسنامه براي فرزند مجبور كند. درباره‌ي ثبت نام مادر در شناسنامه‌ي اطفال حاصل از ازدواج موقت در صورت عدم مراجعه پدر وي جهت دريافت شناسنامه طفل، گفت: طبق قانون در مواقعي كه پدر طفلي مشخص نباشد، يعني در مورد اطفال نامشروع، مادر وي مي‌تواند با مراجعه به ثبت احوال با نام خود براي طفل شناسنامه بگيرد و در اين مورد در جاي نام پدر نامي فرضي گذاشته خواهد شد.

 قانون موجود در زمينه‌ي ثبت نام پدر در شناسنامه اطفال حاصل از ازدواج غير دائم، اظهار داشت: در مورد اطفال حاصل از ازدواج موقت زوجه (مادر) مي‌تواند با مراجعه به دادگاه خانواده و اثبات واقعه نكاح كه به تبع آن الحاق فرزند به پدر هم ثابت خواهد شد پدر را به گرفتن شناسنامه براي فرزند اجبار كند كه اين امر باعث تعلق ارث و ساير حقوق به چنين فرزندي خواهد شد.

حضانت بچه نامشروع

سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر صدور شناسنامه برای همه ایرانی‌های داخل و خارج از کشور گفت: سازمان ثبت ‌احوال در داخل کشور با بیش از ۱۱۰۰ اداره و نمایندگی و در خارج کشور در تمام نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران برای افرادی که ایرانی باشند شناسنامه‌ صادر می‌کند.

او در خصوص صدور شناسنامه برای فرزندان مادران ایرانی به دنبال تصویب این قانون افزود: فرزندانی که حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان اتباع خارجی هستند، طبق قانونی که اخیرا تصویب شده می‌توانند برای فرزندشان شناسنامه دریافت کنند به این صورت که باید ابتدا به استانداری مراجعه کرده و پس از طی کردن مراحل قانونی، سازمان ثبت احوال ظرف سه روز برای آنها شناسنامه ایرانی صادر کند.

One thought on “شناسنامه طفل نامشروع – حضانت بچه نامشروع + مشاوره رایگان
  • آوریل 26, 2020 at 7:04 ق.ظ
    Permalink

    سلام و روزتان شاد شاد من از دوست پسرم یک فرزند پسر بدنیا آوردم ولی دوست پسرم همون موقه که فهمید من باردار هستم گزاشت و رفت من بچه را دنیا آوردم و الان میخوام اوا را به خواهر و شوهر خواهرم بدهم ولی هنوز برای پسرم شناسنامه نگرفته ایم خواهش میکنم در این رابطه کمکم کنید

    Reply
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error_outline برترین ها