×

وکالت نامه تام الاختیار

4.7/5 - (57 امتیاز)
4.7/5 - (57 امتیاز)

وکالت تام الاختیار چیست ؟ چگونه میتوان وکالت نامه تام الاختیار گرفت ؟ چقدر هزینه دارد ؟ وکالتنامه تام الاختیار چگونه باطل میشود ؟ این تمام سوالاتی است دراین مطلب قصد داریم به پاسخ آنها بپردازیم ، پس در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوالت بپردازیم.

برای اینکه متوجه کاربرد وکالت تام الاختیار شوید،کافی ست از (دانشگاه،بانک،دادسرا،دادگاه و دیگر مراکز دیدن فرمایید. انگاه از مشکلات ناشی از نداشتن وقت کافی و همچنین اشنا نبودن با رونداین مراکز روبه رو میشوید وبه نتیجه نیز خواهید رسیدکه اکثر مردم کارهای خودرا بصورت رسمی دیگران خواهند سپرد.

همانطورکه میدانید وکالتنامه برای انجام دادن کار و یا برای نقل و انتقال و یا حتی برای فروش نوشته خواهند شد. همه وکالتنامه ها از ماده “۶۵۶” قانون مدنی ایران اسلامی پیروی خواهند کردکه با توجه قانون،تعریف وکالت بصورت زیر است.

وکالت نامه تام الاختیار چیست

برای باطل شدن وکالت راه های متعددی وجود دارد اما اگر قرارداد شما میان وکیل خود بصورت وکالت ساده باشد در “۲” صورت قابل از بین بردن است: – وکالت از ادامه دادن و همکاری کردن استعفای دهد. موکل و وکالت خودرا برکنار کند. یعنی طبق ماده “۶۷۹” قانون مدنی کشور،موکل میتواند وکالت خود را برکنار کند و همچنین وکیل هم حق اینکه بتوناد استعفا دهدرا دارد.
عوامل دیگری هم وجود دارندکه موثر در باطل شدن قرارداد هستند:
-فوت وکیل یا موکل
-دیوانگی ( جنون ) وکیل یا موکل
-از بین رفتن موضوع وکالت
-نادانی وکیل یا موکل
-انجام دادن کاری مخالف با کار وکیل

وکالت تام چگونه باطل میشود

-قراردادی است بین ۲ نفر صورت میگیرد و یکی از طرفین،شخص دیگری برای انجام دادن کارهایش جانشین خود میکند. یعنی طوری است قراردادبه خواست و با رضایت ۲ طرف اجراء میشود و فقط ضمن راحت تر شدن کارها صورت میگیرد.
شخصی ان لقب جانشینی میدهند “وکیل” و انتخاب کننده شخص را “موکل” می نامند.

مطالب مرتبط :وکالت نامه مقید چیست ، وکالت نامه کاری چیست

در دیگر قسمت های وکالت میتوان ان رابه “۲” نوع تقسیم کرد:

“ساده و بلاعزل”

وکالت ساده کاملا معنی مشخصی دارد،یعنی موکل میتواند هرگاه میخواهد وکیل خودرا برکنار کند.
ولی ان قراردادیکه این روزها بر سر موضوعاتی چون “خرید و فروش ماشین یا ملک” در دفترخانه ها نوشته میشود ^وکالت بلاعزل^ نام دارد. در ماده “۶۷۹” قانون مدنی کشوربه این موضوع اشاره شده موکل میتواند هر زمانیمیخواهد وکیل خودرا برکنار کند مگر اینکه غیر ازاین در هنگام بستن قرارداد میان طرفین اشاره شده باشد.

دراین موقعیت می توان گفتکه دیگر موکل حق برکنار کردن وکیل و یا لغو کردن قرارداد راندارد.

مدارک لازم برای وکالت نامه تام الاختیار

همچنین باید بدانیدکه همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه وکیل و موکل برای نوشتن وکالتنامه الزامی است.

در ضمن را هم باید بدانیدکه موضوع وکالت اگر در رابطه با خرید و فروش ملک یا خودرویی است، باید هر سند و مدرکی نشان دهنده مالک بودن موکل را قید کرده همراه داشته باشید. لزومااین نکته هم توجه داشته باشیدکه هر حقی قرار است از طرف موکل به وکیل داده شود،باید مدرکی معنی اثبات اینکه موکل ان حق را دارد، ارائه داده شود.

هزینه های وکالت تام الاختیار

معمولا دفترخانه ها هزینه ای دریافت می کنندبه این صورت محاسیه میگردد:

-هزینه ای بابت نوشتن وکالتنامه انها پرداخت میشود.
-هزینه ای در قبال اینکه چه نوع وکالتنامه ای را مینویسندبه انها پرداخت میشود.

*برای اطلاعات بیشتر،با “وکلای موسسه امین” تماس بگیرید*

One thought on “وکالت نامه تام الاختیار
  • آوریل 15, 2020 at 6:33 ق.ظ
    Permalink

    س.هزینه وکالت نامه در مورد تعویص پلاک و فروش خودرو چقدر میشود.خودرو بنام مادرم است و پلاک نیز بنام ایشون.و من در شهرستان هستم بخاطر همین نمیتوانم به شهر که مادرم سکوتت دارد بروم .هزینه وکالت که ایشان به من بدهند چقدر میشود

    Reply
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error_outline برترین ها