×

رتبه بندی شرکت ها

4.9/5 - (9 امتیاز)
4.9/5 - (9 امتیاز)

رتبه بندی شرکت ها – Company rank :  شرکت ها بر اساس ویژگی ها و قوانین مختلف رتبه گیری می باشد ، که در این مطلب قصد داریم در مورد Company rank ها برای شما دوستان توضیحاتی را ارائه بدهیم ، در مطلب به سوالاتی همچون ، رتبه بندی شرکت ها چیست ؟ ، مزیت گرفتن رتبه برای شرکتا چیست ، برای دریافت رتبه شرکت چه کنیم ؟ می پردازیم ، در ادامه با وکلای موسسه امین همراه باشید ، تا پسخ سوالات خود را دریافت کنید.

مزیت های رتبه بندی برای شرکت ها :

بهتر است که سازمان ها و شرکت های دولتی با شرکت هایی قرارداد ببندند که شرکت انها دارای رتبه است. اگر سرمایه گذاری بخواهد شرکتی را تاسیس کند یا انتخاب کند، میتواند بطور کامل از پتانسیل های فنی و مالی شرکت اشنا شود تا بتواند به درستی تصمیم بگیرد. جالب است که بدانید شرکت های پیمانکاری برای مشارکت در قرارداد های دولتی نیاز به گواهینامه شایستگی پیمانکاری نیز دارند.
چون در این مطلب راجع به مزیت های رتبه بندی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم بهتر است که این موضوع را کمی واضح تر توضیح دهیم که بطور کلی مزیت و خوبی Company rank ها وضعیت کلی شرکت ها را مشخص میکند و همچنین نکات قوت و نکات ضعف شرکت ها را هم نیز مشخص خواهد کرد.

رتبه بندی شرکت ها چگونه انجام میشود ؟

رتبه گیری و دریافت آن در شرکت های پیمانکاری از “1” تا “5” است که عدد 1 پایین ترین نوع رتبه شناخته شده و عدد 5 بالاترین نوع رتبه شناخته شده که دارای “11” رشته هستند.
رتبه بندی شرکت های مشاوره نیز از “1” تا “3” است که همانند مثال قبلی عدد”1″ پایین ترین نوع رتبه و عدد “3” بالاترین نوع رتبه است.

^در بخش های دیگر این موضوع با این مطالب نیز اشنایی پیدا خواهید کرد^

 

انواع رتبه شرکت :

۱) شرکت هایی که موفق به گرفتن رتبه پیمانی شده اند.
۲) شرکت هایی که موفق به گرفتن رتبه مشاوره شده اند.

^همچنین برای شرکت های پیمانکاری Company rank ها در “11” رشته معرفی شده است و در پایه های از “1” تا “5” قرار گرفته شده اند و در شرکت های مهندسی مشاور نیز در “3” پایه شناخته شده است.

مطالب مرتبط : مراحل ثبت شرکت در تهران

چگونه کسب رتبه برای شرکت ها

برای گرفتن رتبه های بالاتر در زمینه کاری خود،ابتدا باید یک شرکت داشته باشید تا این کار اسان تر شود و اگرچه که شرکت ثبت شده ای ندارید،اقدام به ثبت شرکت کنید.
حداقل نصف اعضای هیات مدیره باید حداقل مدرک انها،کارشناسی باشد.همچنین بکارگیری یک مهندس با سابقه “هفت_سال” بیمه رد شده از یک شرکت رتبه دار تاثیر خوبی خواهد داشت.”دو_نفر” مهندس که سابقه بیمه و کار دا بمدت “سه_سال” دارا باشد. توجه داشته باشید که اگر این “دو_نفر” عضو هیات مدیره باشند،میتواند به “دو” روش متفاوت درخواست گرفتن رتبه کنید.

شرایط عمومی گرفتن رتبه شرکت ها

۱) نداشتن هیچ خلافی که موجب توقف انجام پروژه های شرکت شده باشد
۲) همکاری نکردن با شرکتهای دولتی

انواع Company rank ها
۱) رتبه بندی شرکت های مشاور
۲)رتبه بندی شرکت های پیمانکاری
۳)رتبه بندی شرکت های انفورماتیک
۴)رتبه بندی شرکت های انبوه سازی
۵) رتبه بندی (epc)

مدارک لازم برای دریافت رتبه شرکت :

-شماره کد اقتصادی

-به همراه داشتن کپی اساسنامه (بطور مشخص)
-ارائه روزنامه های رسمی

-اگهی تاسیس

-هرگونه تبلیغات مربوط به تغییرات شرکت

-کپی صفحه های اول و اخر شناسنامه (صفحه اخر الزامی است)
-کپی کارت ملی (هر دو طرف کارت)

-ارائه کپی مدرک تحصیلی

-ارائه کارت پایان خدمت (هر دو طرف کارت)

-به همراه داشتن عکس ۴×۳ افراد هیات مدیره

-ارائه هرگونه قرارداد موجود

-تسویه حساب بیمه تمام قرارداد ها

-نامه پنج گانه انجمن از گونه شرکت های تاسیساتی

– و مهر شرکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error_outline برترین ها