×

خروج از کشور برای بانوان

4.8/5 - (77 امتیاز)
4.8/5 - (77 امتیاز)

در این مطلب قصد داریم در مورد شرایط خروج از کشور برای بانوان ایرانی صحبت کنیم و به منظور گرفتن پاسپورت آنان شرایط مختلفی رابرای شما بازگو کنیم ، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. همانطور که میدانید شرایط خروج از کشور برای بانوان قوانین خاصی وجود دارد که مرد و زن فرق میکند و اما در مطلب زیر به موضوع خروج بانوان از کشور می پردازیم. طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران گرفتن گذرنامه بطور جداگانه خروج از کشور برای افراد مجرد زیر 18 سال مقدور نمی باشد و همچنین برای بانوانی که متاهل هستند نیز اجازه همسر لازم است. در صورتی که رضایت نامه یا مدارک مربوطه زیر را در اختیار دارید.

قوانین خروج بانوان از کشور

قوانین خارج شدن بانوان از کشور : میتوانید با مراجعه به نمایندگی جمهوری اسلامی اقدام کنید.

که این مدارک عبارت اند از :

-اصل شناسنامه

-اصل گذرنامه

-کارت ملی خود و خانواده

-کامل کردن فرم اجازه همسر و فرزند

-پرداخت کردن هزینه های موجود

-همچنین حضور متقاضی گواهی

قوانینی بانوان ایرانی برای گرفتن پاسپورت در کشور عزیزمان ایران در نظر گرفته شده است که به طور خلاصه و مفید این شرایط و قوانین را براش شما دوستان بازگو خواهیم کرد.

قوانینی بانوان ایرانی به منظور گرفتن پاسپورت و خروج از کشور وجود دارد که در اینجا به طور خلاصه به آن ها می پردازیم: در قوانین جمهوری اسلامی ایران دختران بالای 18 سال ( تا سقف 40 سالگی )برای خروج از کشور نیاز به اجازه سرپرست خود دارند ، (پدر ، همسر ) و آنها با اجازه سرپرست خود منعی برای دریافت گذرنامه نخواهند داشت.

اجازه و شرایط خارج شدن بانوان متاهل از کشور

شرایط خارج شدن از کشور بانوان : در مورد اجازه خروج از کشور بانوان متاهل طبق ماده 18 قانون گذرنامه ، صدور گذرنامه و پاسپورت نیاز به اجازه همسر خواهد بود ، ماده 19 نیز عنوان کرده است که اگر کسانی طبق ماده 18 صد‌‌‌ور گذرنامه موکول به اجازه آنان است ‌اجازه‌شان عد‌‌‌ول کنند‌‌‌، د‌‌‌ارند‌‌‌ه گذرنامه جلوگیری و گذرنامه تا رفع مانع ضبط خواهد‌‌‌ شد‌‌‌. همچنین لازم به ذکر است که طبق این ماده هر زمان و به هر دلیلی شوهر میتواند با مراجعه به اداره گذرنامه اجازه خود عدول و همسر خود را ممنوع الخروج کند.

مطالب مرتبط : سامانه استعلام ممنوع الخروجی

اجازه خروج از کشور خانم های مطلقه : همانطور که گفته شد بانوان تا سن 40 سالگی نیاز به اجازه سرپرست خودبرای خروج از کشور دارند اما زنان مطلقه تا سقف سنی 40 سال گرفتن گذرنامه نیازمند اجازه ولی قهری (پدر، جد پدری) یاداگاه دارند.

افرادی که مشخصات زیر را دارند برایشان گذرنامه ثبت خواهد شد:

-افرادی که سن انها کمتر 18 سال است

-کسانی که اجازه کتبی ولی یا قیوم خود را دارند

-کسانی که وظیفه های عمومی به گردن دارند البته با اجازه کتبی اداره عمومی

-بانوانی که کمتر 18 سال دارند اما ازدواج کرده اند با اجازه کتبی همسر خود

-بانوانی که شوهر خارجی دارند

-بانوانی که مقیم خارج از کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error_outline برترین ها