×

وکیل تسخیری کیست

4.8/5 - (46 امتیاز)
4.8/5 - (46 امتیاز)

وکیل تسخیری کیست

وکیل تسخیری کیست Public Defender or law officer

یک وکیل مدافع بوده است. همچنین در مواردی هیئت وکلای مدافع نیز خواهد بود ، وکیل تسخیری در کرج به وکیلی گفته میشود و برای دفاع ازکسانی بوده که نمیتوانند وکیل خصوصی درامور کیفری بگیرند ، همچنین لازم به ذکر می باشد که وکیل می تواند از منافع ملی ، حقوق توقیف شدگان تبعه یک مملکت درکشور و درموارد خاص ازحقوق بنیادی یک کشور دفاع کند. درکشور عزیزمان ایران برای دسترسی یکسان و عامه مردم به دادرسی دراصل قانون 35 جمهوری اسلامی آمده است.همانطور که گفته شد دردعاوی های کیفری شاکی و متهم حق داشته و برای خود وکیل انتخاب کنند.لازم به ذکر است بوده بگوییم اگر فرد توانایی مالی برای دریافت وکیل را نداشته باشد ، میتواند از دادگاه بخواهد و برای آن شخص آن را انتخاب کنند. ودر نهایت اگر دادگاه تشخیص دهد که شخص مد نظر شرایط گرفتن وکیل را ندارد برای او وکالت در هشتگرد تسخیری در نظر گرفته خواهد شد. وکالت تسخیری که ازسوی دادگاه برای متهمین انتخاب و برگزیده خواهد شد از سمت متهم قابل تغییر نخواهد بود.

وکالت تسخیری

وکیل تسخیری کیست

وکیل تسخیری در کرج : مگر اینکه وکیل انتخابی همسر یا مولود او حائز سود شخصی باشند یا رابطه خویشاوندی وجود داشته باشد.در جرایم خاصی که مجازت آن حبس ابد باشد متهم حتما باید برای خود وکیلی رادر نظر بگیرد و اگر توانایی این را نداشته باشد که وکیل برای خودش انتخاب کند ، بازپرس وادار بوده تا برای متهم وکالت تسخیری تعیید کند ، درجرائم موجب سلب حیات موجب حبس ابد میشود و جرائمی مجازات قطع عضو  به همراه داشته باشد ودر کل جرائمی که درجه سه و بالاتردر دادگاه کیفری باشد.همانطور اشاره شد درجرائمی مجازات آنها به قصاص نفس، اعدام رجم و حبس ابد ختم شود ، حضور وکیل دادگستری درجلسه دادگاه برای متهمین واجب می باشد به این دلیل بوده و نتیجه دادرسی ، اعمال مجازات مهم و سنگین برای متهم خواهد بود. به لحاظ آیین نامه با (وکیلی خود متهم گزینش می‌کند)‌ هیچ تفاوتی ندارد و همگی اختیارات وکیل تعیینی را دارد و تنها تفاوت آن در منشأ تعیین است و وکیل تسخیری نیز تمام طاقت و تلاش خویش رادر جهت دادرسی حقوق متهم مصروف می‌کند. درخصوص حق‌الزحمه این وکیل متهم تکلیفی ندارد ودر این‌گونه موارد دادگاه مبلغی رااز دریف‌های مربوط به بودجه دادگستری پرداخت می‌کند.

مطالب مرتبط : وکالت معاضدتی چیست

وکیل تسخیری 

وکیل تسخیری یکی ازمهمترین دغدغه ها مردم و سوالات بسیار زیاد مردم این بوده است .

تا چه حد برای پیش بردن کار دل می سوزاند.

آیا تمام تلاش خود رادر پرونده انجام خواهد داد یا خیر ؟

حضور وکیل در تمام جلسه های دادگاه طبق قانون ضروری خواهد بود.

اما این ذهنیت مردم که وکالت تسخیری به طوری خواهد بود تا حق الزحمه ای نمیگیرد به تعهدات خود عمل نکند.

وکیل تسخیری چیست

در مساله تعهد لازم به ذکر است بگوییم تا تعصب و تعهد به وجدان سلیف هر انسانی ارتباط داشته ودر هر کار و حرفه ای وجدان کاری مهم ترین مسئله خواهد بود. و همچنین درکار وکالت نیز وجدان کاری حرف اول را می زند و حضور وکلای دادگستری در مراجع قضایی کار ساز و مفید است. آنچه درذهن مردم عادی وجود دارد این است تا وکلای دادگستری درپرونده هایی که به عنوان وکیل تسخیری معرفی میشوند ، آنچنان تا نسبت به پرونده های شخصی اهمیت میدهند و تعصب دارند ، بر روی پرونده های تلاش چشمگیری نمی کنند.

وکالت تسخیری در جرایم کیفری

دلیل حضور وکلا درپرونده هایی حضور وکیل واجب بوده به دلیل دفاع از حقوق متهمان پرونده است.

و گاهی اوقات این برداشت حضور وکیل دراین گونه پرونده‌ها صرفا جنبه تشریفاتی داشته و تنها برای اجرای قانون است، نه ازجانب مردم عادی بلکه ازناحیه وکلا و حتی دادگاه قوت پیدا می‌کند.عرفا هر کدام از وکلای دادگستری موظف بوده که سالانه 3 مورداز وکالت تسخیری خود را قبول کرده و بپذیرند و این وظیفه و تکلیف هر وکیل بوده و باید درمقابل مسوولیت و تکلیف خود متعهد باشند.

عرفا هر کدام از وکلا موظف هستند سالانه ۳ مورد را بپذیرند.

این وظیفه و تکلیف هر وکیل است و وکلا موظف‌اند در مقابل مسوولیت و تکلیف‌ شان متعهد باشند.

امیتاز وکالت تسخیری

پس از مطلع شدن ازموضوع اتهام،به شروع جمع اوری کافی اقدام میکند و متعصبانه برخورد میکند.

وکلا باید بدانند هر مرجعی به انها اجازه وکالت داده است.

همان مرجع هم وظیفه دارد ازانها و اینگونه متهمان بطور رایگان دفاع کند.

همچنین وظیفه دارند اگر موکلی گیر افتاده است و دست برای کمک دراز کرده است.

باید موکل خود را به چشم یک انسان ببیند واز کمک کردن به اواز هیچ تلاشی دریغ نکند.

وکلای دادگستری با گرفتن حق الوکاله از گناهکاران و متهمان دفاع میکنند. و درصدد ناحق کردن حق هستند.

همچنین باید بدانند تا نقش انان دررای دادگاه و صدور رای،اهمیت زیادی دارد.

منابع : ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error_outline برترین ها