×

وکیل اداره کار کرج

وکیل اداره کار در کرج + وکیل متخصص بیمه و حق بیمه وکیل محاسبه بیمه قراداد عمرانی

وکیل اداره کار کرج


وکیل متخصص اداره کار در کرج + وکیل متخصص بیمه و حق بیمه وکیل محاسبه بیمه قراداد عمرانی

  • وکیل متخصص اداره کار تهران و کرج
  • ثبت شکایات از کارفرما در اداره کار 
  • گرفتن سوابق بیمه و فرمت ادعای سابقه 
  • گرفتن مبالغ عیدی،سنوات و مرخصی معوقعه
  • جمع آوری سوابق بیمه
  • انجام کلیه امور بازنشستگی بازخریدی
  • انجام امور جمع آوری سابق
  • با ما مشاوره با وکیل اداره کار تماس بگیرید

وکیل اداره کار

محاسبه بیمه قراداد عمرانی

نمونه این تقسیم از قرار ها، قرارداد ساخت بزرگراه و کلا قراردادهای ساخت و ساز است.

محاسبه بیمه قراردادهای عمرانی، مقطوعاً ۶ درصد ناخالص کارکرد به علاوه ۶ دهم درصد به عنوان بیمه بیکاری جمعاً به میزان ۶/۶۶ درصد ناخالص کارکرد است.

همچنین (۶/۱ درصد سهام پیمانکار و ۵ درصد بهره کارفرما که از محل پروژه تامین می گردد).

طریق پرداخت حق بیمه در این بخش از قراردادها بدین نحو است که کارفرما قبل از پرداخت هر صورت وضعیت،حق بیمه قرارداد های عمرانی را کسر و به سازمان پرداخت می کند.

مبنای این تکلیف دستگاه دولتی مصوبه ۱۳۶۴ هیات وزیران است.

با وجود این در رویه عملی، در صورتی که قراردادی فاقد فهرست بها باشد یا از فهرست بهای ویژه اطاعت کند،

برای اطلاع از نشانی و شماره تلفن های ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز کلیک کنید

حق بیمه قراردادهای غیرعمرانی

محاسبه خواهد شد.در خصوص حق بیمه کارکنان شاغل در دفتر مرکزی و کارکنان مستقر در محل اجرای پروژه های عمرانی باید به مونث ۱۳ آیین‌ نامه نحوه تسلیم صورت مزد، و همچنین میزان و طریق پرداخت بیمه کارکنان در طرح هاى عمرانى ۸/۱۲/۱۳۶۳ در تامین اجتماعى و اصلاحیه مصوب ۶/۶/۱۳۶۴ مراجعه کرد.

بر این اساس:« مهندسان رایزن و کارشناسان مشمول این آیین‌نامه مکلفند بر اساس ماده ۳۹ قانون تامین اجتماعى چهره مزد ماهانه کارکنان در دفتر مرکزى و در ضمن بازرسی کارگاهى در هر پیمان نامه را حداکثر الی واپسین روز ماه پس تعبيه و پس از تایید کارفرما (در باره کارکنان نظارت کارگاهى) به سازمان تامین اجتماعى ارائه و رسید باره نیاز را جهت تسلیم به کارفرما گرفتن دارند.

محاسبه بیمه قرارداد عمرانی ( قرارداد دولتی )

صدور دستور پرداخت توسط دستگاه اجرایى و پرداخت صورت حساب هر ماه یا هر قسط به مهندس مشاور و کارشناس موکول به تسلیم رسید صورت مزد کارکنان شاغل در قرارداد منعقده براى مدت مذکور است».

وفق ماده ۱۴۴ :« حق بیمه مهندسان مشاور که بعد از تاریخ ۱۶/۴/۱۳۶۳ منعقد شده است و یا مى‌شوند مقطوعاً به میزان ۱۴% حق الزحمه مهندسان مشاور به شرح ماده ۱۵ توسط ذى حسابى‌ها به حساب سازمان تامین اجتماعى واریز مى‌شود».

مطابق ماده ۱۵ حق:

مطابق ماده ۱۵ حق بیمه متعلقه از صورت حساب کسر و به حساب ارگان تامین اجتماعی واریز می گردد.

مونث یادشده مقرر می دارد:« از هر قیافه حساب مهندس مشاور و یا خبره معادل ۶/۳ درصد بابت حق بیمه بهره کارکنان مهندس مشاور و یا خبره کسر و معادل ۴/۱۰ درصد نیز بابت حق بیمه سهم کارفرما از مکان اعتبار طرح مربوط برداشت و مبالغ مربوط مجموعاً بی درنگ به حساب ارگان تامین اجتماعى واریز مى‌گردد.

طرح های عمرانی موسسات عمومی غیردولتی از قبیل سازمان تامین اجتماعی، شهرداری، کمیته امداد پیشوا خمینی و … مشمول آیین نامه عمومی دولت می باشد.

ماده 14 ایین نامه مالی و اداری

مطابق ماده ۱۴ آیین‌نامه مالى و معاملاتى مربوط به اعتبارات جارى مؤسسات و نهادهاى عمومى غیر دولتى مصوب ۳۰/۴/ ۱۳۸۰:« با پروا به تبصره (۴) مونث (۷۲) قانون محاسبات عمومى کشور ـ مصوب ۱۳۶۶ ـ اعتبارات طرح هاى عمرانى مؤسسات و نهادهاى عمومى غیر دولتى تابع قانون مذکور و دیگر قوانین و آیین نامه عمومى دولت مى‌باشد».

بنابراین می تاب گفت حق بیمه طرح های عمرانی این قبیل موسسات و نهادها نیز مطابق طرح های عمرانی موسسات و نهادهای دولتی محاسبه می شود.

برای مشاوره با وکیل اداره کار در کرج با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error_outline برترین ها